Adaptor

Vilkår og betingelser

Adaptor Hjelpemidler jobber som grossist bl.a. mot NAV og helsesektoren for øvrig, men også som detaljist mot sluttbrukere i det kommersielle markedet. Adaptor Hjelpemidler har flere nettbutikker, «Hjelpemiddelkatalogen og Belysning» henvender seg til dyslektikere, eldre og synshemmede brukere, samt NAV og andre institusjoner som jobber med disse gruppene.

1. Ekspedering av din bestilling 

Innkomne ordre vil automatisk overføres til vårt ordre- og regnskapssystem. Det vil så gjøres en manuell sjekk på om varen fysisk finnes på lager før ordre/plukkliste skrives ut for pakking og utsending. Skulle vi være midlertidig utsolgt for en vare, vil vi ta personlig kontakt med deg for høre om du ønsker å vente på varen, eller om du vil kansellere den aktuelle varelinjen alternativt bestillingen i sin helhet. Det reserverte beløpet for handelen, vil i så fall bli justert/slettet.

1b. Leveringstid 

Det vil normalt gå 2 til 5 virkedager fra bestillingen er mottat hos oss, til varene sendes fra vårt lager. Vi vil til en hver tid gjøre vårt ytterste for at varene sendes ut raskest mulig.

2. Priser og betaling

Før innlogging vil alle priser i nettbutikken være oppgitt i norske kroner inklusiv. mva. og eksklusiv frakt. Visning av priser etter innlogging vil variere avhengig av om du er privatkunde eller firmakunde (se 2b og 2c). I handlevognen vil kunden selv kunne velge fraktmetode. De ulike fraktmetodene vil forhåndsberegnes og spesifieres ut i fra mål og vekt på forsendelsen. Ved betaling med kreditkort vil det alltid være NOK som belastes kortet. Reserverte beløp vil bli trukket i etterkant av at varen er sendt fra vårt lager.

2b. Privatkunder

For privatkunder vil det være priser inkludert mva. som er synlig i våre nettbutikker. Betalingsform for privatpersoner vil primært være kredittkort/bankaxess, med mindre det er inngått spesielle avtaler om noe annet.

2c. Bedriftskunder

For bedriftskunder vil det være netto priser (fratrukket eventuelle rabatter) eksklusive mva. som er synlig i våre nettbutikker. For bedriftkunder vil det kunne inngås avtale om automatisert rabattering og fakturering, men dette vil være avhengig av kundeforhold og bestillingens innhold. Ved fakturering er betingelsene netto pr. 30 dager, om ikke annet er avtalt. Varene vil være selgers eiendom inntil varene inklusive fraktutgifter er betalt i sin helhet.

 
3. Fraktutgifter

I tillegg til totalbeløpet for varene, tilkommer fraktutgifter. Om ikke annet er avtalt i forkant av handelen, beregnes fraktkostnadene etter postens takster og prinsipper, slik at både vekt og volum er med i fraktberegningen.

 
3b. Frakt ved kortbetaling

Ved betaling med kredittkort, vil fraktutgiftene synliggjøres før betaling.

 
3b. Frakt ved fakturering

Fraktberegning ved fakturering, gjøres normalt i etterkant av utsendelsen.

4. Konfidensialitet

Adaptor Hjelpemidler garanterer for at dine personlige data og kortinformasjon behandles konfidensielt og profesjonelt. Betalingsprosedyren gjennomføres i samarbeid med Teller og BBS som er store seriøse aktører på dette området. Gjennom sikkerhetssystemer levert av VeriSign foregår betalingen med sikker kryptering. Dine personopplysninger vil heller ikke bli videresendt til andre, slik at de kan brukes av en tredjepart. 

 
5. Angrerett

Ved kjøp av varer over internett har du som kunde 14 dagers angrerett. Du er imidlertid selv pliktig til å dekke eventuelle fraktkostnader i forbindelse med retur av varen til selger (Adaptor Hjelpemidler AS). Varen må være i en slik stand at den kan selges som en ny vare til en annen kunde, og være pakket i original emballasje. Eventuelt tilbehør til produktet må også medfølge, slik at varen fremstår som komplett. Ved retur av varen skal det alltid følge med utfylt angrerettskjema fra kunden. Du mottar angrerettskjema pr. e-post sammen med ordrebekreftelsen ved bestilling, slik at du har dette tilgjengelig i god tid før varen ankommer. Skulle du ikke ha mottat angrerettskjema vil angreretten utvides til 3 måneder. Så fort vi har mottat varen i retur, vil betalingen tilbakeføres eller eventuell faktura krediteres.

 
6. Reklamasjon

Ved kjøp fra våre nettbutikker gjelder de samme rettigheter som beskrevet i Forbrukerkjøpsloven av 1. juli 2002. Loven gjelder for privatkjøp.

 
7. Retur av varer

En defekt vare som sendes i retur vil enten bli reparert inntil 2 ganger (samme feil), eller erstattet med ny vare av samme type. Du skal i så fall ikke betale for erstatningsvaren. Dersom erstatningsvaren er utgått, vil du kunne velge om du vil ha pengene tilbake, eller få tilsendt et lignende produkt i erstatning. Ved retur av en vare, anbefaler vi at du benytter Norgespakken eller annen forsendelsesmåte som benytter sporing. Velger du å returnere varen på en forsendelsesmåte som ikke benytter sporing gjøres dette på eget ansvar. Ved retur av en defekt vare skal det alltid legges ved utfylt returskjema for defekte varer. Fraktutgifter relatert til retur av defekte varer fra kunde til selger dekkes av kunde, mens levering fra selger til kunde etter reparasjon/ombytte dekkes av selger.

 
8. Aldersgrense

For internetthandel må kjøper være fylt 18 år.